Indoorfietsen: waarom?

by Ton on 27/04/2012

Fietsen is een buitensport bij uitstek. De wegen en fietspaden bieden een oneindig groot en afwisselend decor om uren in rond te trappen en te genieten van de omgeving. Helaas werkt de natuur niet altijd mee. Zeker in de herfst en wintermaanden wanneer de zon al vroeg onder gaat en het vaak koud en nat is, zult u niet veel fanatieke wielrenners tegenkomen.  Verder lezen

{ 1 comment }

Je bent een beginnende fietser en je wilt graag snel naar een hoger niveau. Door een slim trainingsplan te volgen kun je heel effectief in een relatief korte tijd veel winst boeken. Verder lezen

{ 0 comments }

Wat is een hartslagmeter en waarom zou je er een gebruiken?

09.05.2012

Wat is een hartslagmeter? Een hartslagmeter is een klein apparaatje dat je hartslag visueel kan weergeven door het meten van de electrische signalen van je hart.

Lees het hele artikel →

Zo kies je de juiste hartslagmeter.

07.05.2012

Een hartslagmeter is bedoelt om je tijdens je trainingen of wedstrijden te voorzien van de benodigde informatie over je lichaam.

Lees het hele artikel →

Dag 5: hersteldag

28.04.2012

Hersteldag. Helaas heb ik een serieus laptop probleem. Ik krijg het blauwe Windows error scherm steeds. Het lijkt mij dat m’n pc ook een hersteldag nodig heeft…

Lees het hele artikel →

Dag 4: eerste hoge intensiteitstraining

28.04.2012

Dag 4 is de eerste van 3 zeer intensieve trainingsdagen. Morgen is een lichte hersteldag maar dan zullen de 2 zwaarste dagen komen.

Lees het hele artikel →

Dag 3: lange intervallen

28.04.2012

Vandaag weer een uurtje interval. Gister helaas verstek moeten laten gaan vanwege wat overwerk maar dat zou de training niet heel erg moeten beïnvloeden.

Lees het hele artikel →

Dag 2: eerste interval training

28.04.2012

Vandaag begint de training dan echt. Met de waarden van gister heb ik voor mezelf een schema gemaakt en in de Tacx gezet.

Lees het hele artikel →

Dag 1: VO2-max test dag

28.04.2012

De eerste dag bestaat uit een test om te kijken wat het startpunt van de 14-daagse training is. De beste manier om dat te doen is een 5-minuten-voluit-test. 

Lees het hele artikel →